Visovački novaci na Trsatu

Ožujak je mjesec koji je  već godinama vrijeme posjeta visovačkih novaka novacima na Trsatu, tako je bilo i ove godine. U utorak, 28. ožujka 2017., novaci u pratnji meštra fra Jure Šimunovića krenuli su na Trsat. Gdje nas je dočekao fra Tomislav Faletar, meštar novaka sa trsatski novacima. Iza upoznavanja sa domeštrom far Ljubom Sesarom, uslijedilo je vrijeme rekreacije i druženja.

Srijeda je započela Jutarnjom u 7:30, a nakon doručka u pratnji trsatskih novaka upoznali smo se sa samostanom, muzejom i svetištem na Trsatu. Razgledali smo Trsatsku gradinu i župnu crkvu sv. Jurja. U 12:00 sa samostanskom obitelji u kapelici izmolili  smo Srednji čas i Službu čitanja. Poslije ručka uputili smo se niz stube Petra Kružića (563 stepenica) u obilazak središta grada Rijeke. Vrativši se, netko uz stepenice, a netko autobusom u 18:00 smo izmolili Večernju i sv. Misu u 18:30 koju je predslavio novak, svećenik fra Marko Vuković uz koncelebraciju 5 svećenika.

U četvrtak smo u 7:00 imali sv. Misu koju je predslavio meštar fra Tomisla uz koncelebraciju 3 svećenika, Jutarnju u 7:30. Iza doručka u 8:30 krenuli smo na Krk. Prvo odredište je bilo samostan franjevca trećoredaca,  glagoljaša u Krku gdje nas je dočekao fra Joso Živković, vikar samostana i meštar sa dvojicom novaka. Nakon upoznavanja sa samostanom i crkvom zajedno smo krenuli na  otočić Košljun. Ondje su nas dočekali fra Alfons Orlić, fra Klement Sršen, fra Stjepan Žužić i fra Diego Deklić, gvardijan samostana, koji nas je upoznao sa crkvom, muzejom sakralne umjetnosti te florom i faunom otoka. Kratko smo razgledali ljepote otoka, a poslije otišli na ručak. Nakon ručka iskoristili smo slobodno vrijeme za šetnju otočićem koje je već stoljećima oaza duhovnosti, koju su započeli benediktinci, a nastavili do današnjih dana franjevci. Na odlasku pozdravili smo se sa braćom sa otoka Košljuna i zahvalili im na srdačnoj dobrodošlici. Potom smo se uputili prema krčkoj katedrali i obilazak grada Krka. Nakon  razgledavanja Krka uputili smo se prema  crkvi sv. Lucije u Jurandvoru, gdje je pronađena Baščanska ploča. Zatim smo krenuli i zaustavili se na obližnjoj plaži u Baškoj. Hrabriji su prošetali plićakom, a ostali su na plaži uživali u suncu. Nakon cjelodnevnog izleta vratili smo se na Trsat te u 19:30 izmolili Večernju.

Petak je zadnji dan susreta. U 7 sati slavili smo sv. misu koju je predslavio domeštar fra Ljubo uz koncelebraciju dvojice svećenika, u 7:30 Jutarnju. Nakon doručka još smo se kratko družili pa smo se, pozdravivši se s novacima i meštrom te ostalim članovima samostanske zajednice, uputili natrag prema Visovcu. Radost ovog susreta je bila obostrana, a druženje se nastavlja doskora hodočašćem novaka u Asiz, „STOPAMA SV. FRANJE“, i potom posjetom trsatskih novaka Visovcu u svibnju. Mir i dobro!