Novaci s Trsata posjetili novake na Visovcu

U ponedjeljak 25. svibnja 2015. novaci s Trsata stigli su u posjet novacima na Visovcu. U popodnevnim satima brodom smo otišli na Roški slap.

U utorak smo prvo krenuli za Šibenik. Po Šibeniku nas je vodio fra Perica Maslać, krenuli smo od Gospe van grada, spustili smo se prema gradu do svetišta svetog Nikole Tavelića, gdije nas je dočekao gvardijan samostana fra Ivan Bradarić. Tada smo krenuli prema najvažnijoj i zasigurno najlijepšoj gradjevini grada Šibenika, katedrali svetog Jakova koja je 2000. godine uvrštena UNESCO-ov popis baštine. Iduća stanica bio je moderno uređeni Muzej grada Šibenika, a novacima su se posebno svidjele projekcije iz života starog Šibenika. Tada smo krenuli prema tvrđavi Svetog Mihovila, a zadnja stanica u Šibeniku bio je samostan sestara Franjevki od Bezgrešne. Nakon oproštaja od sestara i fra Perice krenuli smo natrag prema Visovcu, gdije smo ručali. Oko 15 sati krenuli smo za kraljevski grad Knin, nakon pozdrava i iskazane dobrodošlice gvardijana i ostale braće, uputili smo se na Kninsku tvrđavu po kojoj nas je proveo prof. Goran Mrnjavac. Nakon obilaska tvrđave krenuli smo za Biskupiju gdije smo vidjeli crkvu i u njoj radove velikog Ivana Meštrovića. Na povratku iz Biskupije posjetili smo novu crkvu Gospe velikog Hrvatskog krsnog zavjeta koja je još u izgradnji. U 18 i 30 predmolili smo krunicu u crkvi svetog Ante, a misu je predslavio magistar zadarskih novaka fra Diego. Nakon svetog misnog slavlja slijedila je pobožnost svetom Antunu, a nakon toga novaci i meštri (magistri) su pozvani na večeru i druženje u dvorani Kninskog samostana.

U srijedu ujutro krenuli smo za Sinj, u Sinju nas je dočekao i upoznao sa povješću grada i svetišta čudotvorne Gospe Sinjske fra Gabriel Jurišić. Obišli smo i samostanski muzej. Sveto misno slavlje slavili smo na oltaru Gospe Sinjske, a predslavio ga je magistar Trsatskih novaka fra Tomislav. Ručali smo u Sinju i odmah krenuli prema Splitu gdije su nas u klerikatu dočekala braća, a fra Duje Boteri nas je proveo starom jezgrom grada. Krenuli smo od Gospe od zdravlja, pa do kipa Grgura Ninskog i prošli kroz zlatna vrata. Tako smo stigli do najlijepše i najzanimljivije građevine u gradu, katedrale svetog Duje i trga Peristil. Kroz podrume Dioklecijanove palaće smo izišli na rivu pa smo posjetili crkvu svetog Frane braće franjevaca konventualaca. Nakon toga smo krenuli prema sestrama klarisama u samostan svete Klare, a nakon razgovora nastavili smo do braće kapucina, crkve Gospe od Pojišana. Tada smo se uputili u klerikat gdije smo zajedno s braćom sudjelovali na molitvi krunice i večernje, slijedila je večera i povratak prema Visovcu. U četvrtak nakon doručka i oproštaja, braća s Trsata su krenula prema svojoj kući novicijata i tako je završio susret novaka, ali će nam zasigurno svima ostati u lijepom sjećanju.