Susret visovačkih i trsatskih novaka

Tradicionalno novicijati Visovac (Provincija Presvetog Otkupitelja) i Trsat (Provincija sv. Ćirila i Metoda) organiziraju međusobne susrete. Nakon susreta na Trsatu u ožujku, trsatski novaci su sa svojim meštrima posjetili Visovac. Susret je trajao od 13. do 16. svibnja 2014.

U utorak, 13. svibnja, trsatski novaci su, predvođeni meštrom fra Zoranom Bibićem i domeštrom fra Krunoslavom Kolarićem, stigli na Visovac oko 17.00 sati. U 18.30 izmolili smo Večernju i svibanjsku pobožnost, te smo nakon večere u 20.00 sati imali priliku za zajedničko druženje i šetnju po otočiću Visovcu.

U srijedu, 14. svibnja, dan smo započeli Jutarnjom molitvom i Službom čitanja u 6.30 sati. Nakon doručka uputili smo se u Sinj, gdje nas je dočekao fra Antonio Mravak koji nam je ukratko objasnio povijesne činjenice vezane uz svetište Gospe Sinjske. U crkvi smo izmolili Srednji čas i otpjevali pjesmu Gospi. Potom smo se zaputili prema Imotskom gdje nas je srdačno dočekao gvardijan fra Kristian Stipanović. U 11.30 sati imali smo svetu Misu kojom je predsjedao fra Bruno Pezo, zajedno s braćom koja su imala Regionalni sastanak u Imotskom. Nakon ručka u 12.30 sati, otišli smo razgledati muzej imotskog samostana, te Modro i Crveno jezero. Nakon razgledavanja uputili smo se prema samostanu i crkvi Gospe od Zdravlja u Splitu gdje nas je srdačno dočekao gvardijan fra Jakov Begonja, te nam ukratko ispričao pojedine povijesne znamenitosti crkve i samostana. Potom smo se uputili prema splitskoj prvostolnici i prema staroj jezgri grada Splita. Nakon razgledavanja otišli smo u samostan na Trsteniku gdje smo u 19.00 sati imali svibanjsku pobožnost, nakon koje je uslijedila molitva Večernje. Nakon večere, zahvalivši se gvardijanu na gostoprimstvu, uputili smo se natrag na Visovac.

U četvrtak, 15. svibnja, nakon Jutarnje molitve i Službe čitanja te doručka, uputili smo se prema Šibeniku gdje nas je dočekao fra Perica Maslać, župni vikar u župi Gospe van Grada. On nas je upoznao sa župom i crkvom Gospe van Grada, a potom nas odveo u samostan franjevaca konventualaca sv. Franje. Tamo nas je dočekao fra Nikola Mate Roščić koji nam je rekao povijesne znamenitosti grada Šibenika te samostana i crkve sv. Franje, koja je ujedno i nacionalno svetište prvog hrvatskog sveca Nikole Tavelića. U katedrali sv. Jakova,  koja je zbog svojih iznimnih vrijednosti 2000. godine uvrštena u UNESCO-ov popis svjetskog kulturnog nasljeđa, dočekao nas je katedralni župnik don Krešo Mateš, koji nas je upoznao sa znamenitostima katedrale sv. Jakova, nakon koje smo otišli razgledati Muzej grada Šibenika. Potom smo posjetili franjevački samostan i crkvu sv. Lovre, te grob sl. Božje Marije Klare Žižić  gdje smo bili sve do 12.00 sati kada smo se vratili natrag na Visovac na ručak i molitvu Srednjeg časa. Nakon ručka uputili smo se prema Kninu, u župu sv. Ante Padovanskog, gdje nas je dočekao gvardijan fra Marko Duran. Kninska tvrđava je zaštićena kao urbanistička cjelina i upisana u registar Kulturne baštine RH kao spomenik nulte kategorije tj. spomenik od posebnog nacionalnog interesa. U 17.30 sati izmolili smo Večernju molitvu u crkvi svete Marije u Biskupiji. U 18.30 sati uslijedila je Gospina krunica te Sv. Misa u crkvi Gospe Velikoga Hrvatskog Krsnog Zavjeta, koju je predslavio fra Zoran Bibić, uz koncelebraciju trojice svećenika. Na kraju misnog slavlja, gvardijan se zahvalio meštrima i novacima na njihovu sudjelovanju na svetom misnom slavlju, nakon čega smo se uputili u samostan na večeru. Poslije večere, zahvalivši se gvardijanu na njegovu gostoprimstvu, uputili smo se natrag na Visovac.

U petak, 24. svibnja, dan smo započeli molitvom Službe čitanja i Jutarnje u 7.00 sati. U 7.30 sati slavili smo svetu Misu koju je predslavio fra Jure J. Šimunović uz koncelebraciju fra Zorana Bibića te fra Mate Gverića, gvardijana samostana Gospe od Milosti. Nakon doručka fra Stojan Damjanović, domeštar i samostanski vikar, objasnio nam je pojedine povijesne i kulturne znamenitosti samostana na Visovcu. Nakon razgledavanja uslijedila je zajednička šetnja i druženje na Visovci. U 12.30 sati izmolili smo Srednji čas nakon kojeg je slijedio ručak. Poslije ručka, gvardijan fra Mate se zahvalio trsatskim meštrima te novacima na njihovu gostovanju na Visovcu, nakon čega se fra Zoran zahvalio samostanskoj zajednici i osoblju na njihovu gostoprimstvu. Potom su se braća s Trsata uputili natrag prema svom samostanu.