Posjet visovačkih novaka novacima na Trsatu

U posjet novacima na Trsat krenuli smo u utorak, 4. ožujka 2013. godine, nas šestorica novaka i odgojitelji fra Jure J. Šimunović i domeštar fra Stojan Damjanović. Na Trsatu nas je dočekao fra Zoran Bibić, magistar novaka, zajedno s trsatskim novacima, a malo kasnije nam se pridružio i njihov vicemagistar fra Krunoslav Kolarić. Nakon ručka uslijedilo je vrijeme druženja, a nakon toga smo bili na u katedrali na klanjanje Presvetom Oltarskom Sakramentu koje su animirali novaci s Trsata zajedno sa svojim magistrom. Nakon klanjanja na programu je bila molitva Večernje, a zatim večera i bratsko druženje.

U srijedu, 5. ožujka, spustili smo se Kružićevim stubama (561 stepenica) do grada Rijeke. Po dolasku u grad pogledali smo prvo župnu crkvu Uznesenja BDM iz 10. st. Potom smo pogledali katedralu sv. Vida, prvostolnu crkvu Riječke nadbiskupije (1922. proglašena katedralom, 1996. metropolijskom crkvom), u kojoj se posebno čuva Čudotvorno Raspelo iz 13. st., točnije 1296. godine, s kojeg je iz Kristova boka, prema latinskom tekstu koji je zapisan na kamenu, potekla krv nakon što ga je kamenom udario ljutiti Lončarić. Taj kamen se čuva u kruni koja se nalazi do raspela, a koja je nekoć stajala na Kristovoj glavi. U sklopu katedrale nalazi se i muzej s brojnim relikvijama, starim knjigama, misnim ruhom te slikama od neprocjenjive vrijednosti. Iz katedrale smo se uputili prema kapucinskoj crkvi Gospe Lurdske u sklopu koje se nalazi postulatura  i grob Sluge Božjega fra Ante Josipa Tomičića. Nakon ručka slijedio je rekreacijski dio – nogometna utakmica na igralištu između trsatskih novaka i novaka s Visovca. Nakon rekreacijskog dijela slijedila je krunica u 16.15 sati. U blizini samostana nalazi se župna crkva sv. Jurja podno Trsatske gradine koju smo također posjetili i čije nam je osobitosti pobliže opisao župnik fra Ivan Miklenić.  U 18.00 sati slijedila je Večernja te potom Sveta misa u 18.30 sati koju je predslavio fra Ivan Sršan uz koncelebraciju trojice svećenika. Nakon sv. Mise otišli smo na večeru, a poslije večere smo zajedno gledali duhovni film „Susret“ koji na zanimljivi način prikazuje Isusovu živu prisutnost u našem životu.

U četvrtak, 6. ožujka, nakon Jutarnje i doručka, prva destinacija bio je otok Košljun. Ondje su nas dočekali fra Stjepan Žužić i fra Klement Sršen, gvardijan samostana, koji nas je upoznao sa crkvom, muzejom sakralne umjetnosti te florom i faunom otoka. Kratko smo razgledali ljepote otoka, u 12.00 sati u crkvi izmolili Srednji čas i Službu čitanja, a poslije molitve otišli na ručak. Nakon ručka srdačno smo s pozdravili s braćom s otoka Košljuna i zahvalili im na srdačnoj dobrodošlici. Potom smo se uputili prema krčkoj katedrali gdje nam je kratko fra Zoran Bibić objasnio osobitosti interijera katedrale. Nakon kratkog razgledavanja katedrale uputili smo se prema samostanu i crkvi sv. Franje Asiškog, gdje žive franjevci trećoredci glagoljaši, gdje su nas dočekali fra Joso Živković, vikar samostana i magistar novaka, zajedno sa novacima - fra Mirkom Miškovićem i fra Josipom Dolićem. Novak fra Mirko ukratko nam je ispričao postanak njihova Reda, Provincije i današnje stanje, te povijest i značajke njihovog samostana na Krku i crkve. Nakon kratke zakuske kod franjevaca trećoredaca uputili smo se prema Trsatu. Po povratku sa cjelodnevnog izleta u 18.00 sati smo izmolili Večernju molitvu, nakon koje je u 18.30 sati uslijedila Sveta misa koju je predslavio fra Jure J. Šimunović, uz koncelebraciju trojice svećenika.

U petak, 7. ožujka, dan je započeo svetom misom u 7.00 sati koju je predslavio fra Emanuel Hoško uz koncelebraciju trojice svećenika, a u 7.30 sati je uslijedila Jutarnja molitva u samostanskoj kapelici. Nakon doručka u 9.00 sati magistar trsatskih novaka, fra Zoran Bibić, objasnio nam je povijesni razvoj svetišta koje, u prošlosti kao omanja kapelica, danas nosi titulu manje bazilike, uz koju su vezani ne samo životi vjernika okolice i franjevaca, nego i brojnih drugih važnih osoba hrvatske povijesti i mecenâ bez kojih svetište danas ne bi imalo ovakav izgled koji ima.U 12.00 sati izmolili smo Srednji čas i Službu čitanja, a nakon ručka smo se još kratko družili pa smo se, pozdravivši se s novacima i magistrom te ostalim članovima samostanske zajednice, uputili natrag prema Visovcu.