Posjet visovačkih novaka novacima na Trsatu

U posjet novacima na Trsat krenuli smo u utorak, 12. ožujka 2013. godine. Nas devetorica novaka smo zajedno s meštrom fra Jurom J. Šimunovićem krenuli s Visovca u 7.30 sati prema Trsatu, gdje smo stigli oko 11.00 sati. Dočekao nas je fra Krunoslav Kolarić, vicemagister novaka, zajedno s trsatskim novacima, a malo kasnije nam se pridružio i njihov magistar fra Zoran Bibić. Zajedno smo u samostanskoj kapelici izmolili Srednji čas i Službu čitanja. Nakon ručka uslijedilo je vrijeme odmora do 15.30 sati kada smo izmolili krunicu, a potom smo krenuli u razgledavanje svetišta, samostanske riznice i kapele zavjetnih darova. Magistar trsatskih novaka, fra Zoran Bibić, objasnio nam je povijesni razvoj svetišta koje, u prošlosti kao omanja kapelica, danas nosi titulu manje bazilike, uz koju su vezani ne samo životi vjernika okolice i franjevaca, nego i brojnih drugih važnih osoba hrvatske povijesti i mecenâ bez kojih svetište danas ne bi imalo ovakav izgled koji ima. U blizini samostana nalazi se župna crkva sv. Jurja podno Trsatske gradine koju smo također posjetili i čije nam je osobitosti pobliže opisao novak fra Filip Čeliković. Nakon kratkog upoznavanja sa svetištem i okolicom, u 18.00 sati smo izmolili Večernju molitvu, nakon koje smo u 18.30 sati sudjelovali na Svetoj misi, kojoj je prethodila pobožnost sv. Antunu. Svetu misu je predslavio fra Ivan Miklenić, župnik župe sv. Jurja na Trsatu, uz koncelebraciju dvojice svećenika. Nakon svete mise slijedila je večera, a u 21.00 sat izmolili smo Povečerje.

U srijedu, 13. ožujka, nakon Jutarnje i doručka, prva destinacija bio je otok Košljun. Ondje su nas dočekali fra Klement Sršen, gvardijan samostana, i fra Josip Vidas, koji nas je upoznao sa crkvom, muzejom sakralne umjetnosti te florom i faunom otoka. Potom smo se uputili prema krčkoj katedrali gdje nas je dočekao bogoslov krčke biskupije, Milivoj Guszak Skameršić koji nam je objasnio osobitosti interijera katedrale. Nakon ručka uputili smo se prema samostanu i crkvi sv. Franje Asiškog, gdje žive franjevci trećoredci glagoljaši, gdje su nas dočekali fra Joso Živković, vikar samostana i magistar novaka (kojih, nažalost, ove godine nema) te fra Petar Runje, koji nam je pokazao crkvu. Nakon kratke zakuske kod franjevaca trećoredaca uputili smo se prema gradu zvanom Bakar, gdje nas je dočekao don Giuseppe Vosilla i gdje smo pogledali crkvu sv. Andrije, najstariju i najveću crkvu u Bakru, koja po svojoj veličini zauzima treće mjesto u cijeloj Hrvatskoj, odmah iza đakovačke i zagrebačke katedrale. Također smo vidjeli i kriptu koja se nalazi ispod sanktuarija (svetišta) sa dva hodnika i 80-ak grobova u koju su se zakapali ugledniji građani, kao i graditelj crkve biskup Vjenceslav Šoić. Po povratku sa cjelodnevnog izleta u 18.00 sati smo izmolili Večernju molitvu, nakon koje je u 18.30 sati uslijedila Sveta misa koju je predslavio fra Ivan Sršan, uz koncelebraciju četvorice svećenika.

U četvrtak, 14. ožujka, dan smo započeli Jutarnjom molitvom nakon koje je uslijedio doručak, a oko 8.30 sati spustili smo se Kružićevim stubama (561 stepenica) do grada Rijeke. Po dolasku u grad pogledali smo prvo župnu crkvu Uznesenja BDM iz 10. st. Potom smo pogledali katedralu sv. Vida, prvostolnu crkvu Riječke nadbiskupije (1922. proglašena katedralom, 1996. metropolijskom crkvom), u kojoj se posebno čuva Čudotvorno Raspelo iz 13. st., točnije 1296. godine, s kojeg je iz Kristova boka, prema latinskom tekstu koji je zapisan na kamenu, potekla krv nakon što ga je kamenom udario ljutiti Lončarić. Taj kamen se čuva u kruni koja se nalazi do raspela, a koja je nekoć stajala na Kristovoj glavi. U sklopu katedrale nalazi se i muzej s brojnim relikvijama, starim knjigama, misnim ruhom te slikama od neprocjenjive vrijednosti. Iz katedrale smo se uputili prema dominikanskoj crkvi, nakon koje smo pogledali kapucinsku crkvu Gospe Lurdske u sklopu koje se nalazi postulatura koja ove godine broji 5 postulanata. Nakon ručka slijedio je rekreacijski dio – nogometna utakmica na igralištu između trsatskih novaka i novaka s Visovca. Nakon rekreacijskog dijela slijedila je krunica u 16.00 sati, a u 18.00 sati slijedila je Večernja te potom Sveta misa u 18.30 sati koju je predslavio fra Jure Šimunović uz koncelebraciju trojice svećenika. Nakon Svete mise slijedilo je euharistijsko klanjanje pred Presvetim Sakramentom povodom izbora novoga pape koje je predvodio magistar trsatskih novaka fra Zoran Bibić.

U petak, 15. ožujka, dan je započeo svetom misom u 7.00 sati koju je predslavio fra Jure Šimunović uz koncelebraciju dvojice svećenika, a u 7.30 sati je uslijedila jutarnja molitva u samostanskoj kapelici. Nakon doručka u 8.30 sati krenuli smo prema Opatiji, gdje smo, prošavši Opatijske vrtove, stigli do crkve sv. Jakova Apostola gdje nas je dočekao pater Ivan Tambolaš, župnik, koji nas je upoznao s interijerom crkve. Potom smo pogledali crkvu Navještenja BDM. Po povratku u samostan izmolili smo Srednji čas i Službu čitanja, a nakon ručka smo se još kratko družili pa smo se, pozdravivši se s novacima i magistrom te ostalim članovima samostanske zajednice, uputili natrag prema Visovcu.