Sinj: Molitva i misa za hrvatske generale uoči presude

Molitva uoči presude hrvatskim generalima Anti Gotovini i Mladenu Markaču u srijedu, 15. studenog, započela je u 15 sati na Gospinu Gradu u Sinju gdje je bio i blagoslov svih zastava braniteljskih udruga proizašlih iz Domovinskog rata.  Molitvu i blagoslov predvodio je fra Petar Klapež. U 16.30 sati franjevci i vjernici su se uputili s Gospina Grada prema crkvi Gospe Sinjske u kojoj su molili krunicu. Četvrto otajstvo krunice svi su molili u tišini. U 18 sati gvardijan fra Petar Klapež, uz koncelebraciju 12 svećenika, predvodio je euharistijsko slavlje i održao propovijed koju donosimo u cijelosti.

Propovijed fra Petra Klapeža, sinjskog gvardijana:

Braćo i sestre cijenjeni hrvatski branitelji,

Moliti za istinu, moliti za pravdu, moliti za ljubav, kako sebe ovdje pronaći, kako će ova molitva pomoći našim haškim uznicima, našim generalima.

Postoje u proroka Izajije četiri velika spjeva što ih bibličari nazivaju „Pjesme o Sluzi Jahvinu“. Ove pjesme uvijek se iznova navješćuju na cvjetnicu – nedjelju Muke Gospodnje i na Veliki Petak. Kao iz daljine prorok Izajija gleda muku i smrt Isusovu. No napose se iz tih pjesama probija misao: budući Mesija – Patnik trpi, umire za  druge, trpi i umire za cio narod; da svojom mukom i smrću provede narod do novog izlaska, do savršenog stanja, do novih vremena. Tada će doista oni biti i ostati zauvijek narod Božji, a Bog njihov voljeni Bog. I još jedno! Budući Patnik sve to podnosi – trpi i umire iz ljubavi. U potpunoj dragovoljnosti. On je sam sebi odabrao tu sudbinu. Pokrenut nekom silnom voljom, nekom silnom željom da spasi ljude, da proslavi Boga. Da izvrši jedinstveni čin dvostrane ljubavi: Prema Bogu i prema ljudima.

Crkva je kroz stoljeća, evo kroz više od dva tisućljeća na tim stranicama čitala svoj poziv, čitamo ga i mi večeras dok molimo za naše haške uznike: da u svim povijesnim križevnim trenutcima zajedno s Kristom, Slugom Božjim, otrpi svoju povijest, te povijest ponese na svojim ramenima i prenese do slavodobitnog dana sveopćeg Uskrsa. I to uvijek iznova iz nepokolebljive ljubavi prema Bogu i ljudima.

Stoga svaki kršćanin, dakle, svako od nas može u Sluzi Gospodnjem, u Isusu, u Crkvi prepoznati svoj poziv. Trpljenje iz ljubavi posvećuje patnika, spašava druge i uvjek iznova proslavljuje Boga!

Što se to zbilo u Judi izdajniku Isusovu? Što se to zbilo u  svim strukturama nove hrvatske vlasti  da su izdali naše generale naše hrvatske branitelje koji su nam donijeli hrvatsku slobodu?

„Svoga Judu ja sam nosio u sebi“,  samoispovijedno pjeva Vladimir nazor u svom Križnom putu „najbjednijeg od svih grešnika. Ova ljudska riječ  zar nije izvrstan ključ za proživljavanje Isusove Muke i svake druge ljudske muke i križa.

Dok se zgražamo nad crnim izdajstvom, kukavičkim zatajenjem, lakoumnim Pilatovim pranjem ruku, svjetinom kojom manipuliraju narodni vođe i svjetski moćnici. Dok sve ove sudbonosne trenutke isčitavamo i proživljavamo kroz staranje hrvatske slobode... potražimo i u samima sebi ne samo sućutnika nego i krivca. Ti si taj čovjek doviknuo je prorok Natan u lice kralju Davidu koji se zgražao nad tuđim zločinom, slijep za svoj vlastiti (2Sam 12,7)

S Judom sam i Kajfom tebi svjedočio, sudio i s Herodom i Pilatom – Tebi smrt dosudio, pjeva naša stara korizmena pjesma.

Do istine u Ljubavi

Braćo i sestre pitamo se u svakoj ljudskoj nepravdi gdje je izvor oličenja ljudskih kobi, ljudskih patnja?

Svi mi zaigrasmo u Muci Gospodina našega Isusa Ktrista. Svi mi na svoj način sudjelujemo u  oličenjma kobi u našoj Domovini. Svi mi na svoj način stavismo potpis optužnicama i presudama. Zato ovom molitvom svi sudjelujemo i molimo za oslobođenje ove sramotbne presude.  Stoga Isus i danas na ovaj dan uoči ovog sramotnog procesa u Hagu nas ne optužije . On s nama moli, kroz svu svoju muku: „Oče oprosti im jer ne znaju što čine!“  (Lk 23,26). Isus i danas od nas čeka samo trenutak kajanja i zaufanu molitvu.

Braćo i sestre sa svoje strane bar spasonosno potražimo sebe u toj Božanskoj drami koja se ponavlja u svim nepravednim procesima. Naći ćemo se pomalo u svima. Ako se nismo ogriješili izravno o Isusa, poznata nam je njegova sudačka riječ: Što god steučinili jednom od ove najmanje moje braće  meni ste učinili (Mt 25, 40. 45)

Neka nas stoga do dna srca potresu svi ti kobni igrači iz iIsusove muke i muke haških uznika jer i u ovom procesu isćitavamo tolike: Jude Izdajnike, Petre zatajivače, učenike dezertere, sluge i vojnike što se tako zlurado izdovoljavaju na Nevinim . Neka nas zgrome ta nedjela: izdajstva, zatajenja, krivi sudovi, bičevanja, pogrde... I sve to učinjeno u ime Boga, u ime cara, u ime pravde, danas u ime demokracije u ime Europske unije... Sva ta podmićivanja, podvaljivanja, kriva svjedočenja... Koliki zakoni-bezakonja; razlozi-izlike; misli-izmišljotinesu se izlile na nas i na naš hrvatski narod od stvaranja slobode. Doista, otkako je u povijesti svijeta Bog u ime Boga osuđen: otkako je Nevin u ime pravde smrti predan, pravda nije uvijek na strani osuditelja; istina nije uvijek na strani većine...

Braćo i sestre, ne budimo uvijek uz one koji su „gore“, zato što su samo gore. Ne budim protiv „nižih“ samo zato što su niži.

Nastojmo se uvijek probiti do istine i poslužiti ljubavi, ako treba i uz cijenu vlastita gubitka i vlastite žrtve.

Pilat je brzo shvatio da je Isus nevin. No, nije htio preuzeti izravnu odgovornost i pravedno presuditi. Upustio se u plitikansku igru, uvodeći u proces Barabu. Tako je sam sebe šahirao. Strah nas je da ovu istu pogrešku sutra ne ponove i haški sudci.

Vrhunac Pilatove presude, zapravo njegova konačna presuda stoji u izjavi kad je izveo Isusa pred Židove i rekao „Evo kralja vašega". S tom izrekom Židovi su pogođeni u živac, žrtva im izmiče, utječu se krajnjem političkom pritisku, i ne misleći kako se time odriču svoje suverenosti (radi koje oni odlučiše smrt Isusovu) zato povikaše "mi nemamo kralja osim cara“ (Iv 11,45)  Tada im ga Pilat preda da se razapne, kralježnica je Pilatu slomljena. Tim je političkim pritiskom stavljena u pitanje ne samo njegova služba, položaj, karijera, nego i osobna sigurnost i egzistencija. I Pilat se bijedno predaje. Ivanov zapis „Tada im ga preda“ očito naglašava – bez ikakve presude, protiv svog uvjerenja, posve neopravdano. Što da reknemo o tom i takvom procesu? Nije bio ni prvi ni posljednji, ali je bio jedinstven čudovišni i namješteni proces u povijesti svijeta. Zar ovo isto poput Pilata nisu učinili i naši hrvatski vladari predajući naše generale i vojnike haškom tribunalu.

I odkako je Jedan jedinstveni, Nevini, u ime dva ljudska suda osuđen – u ime vjerskog i ploitičkog, židovskoga i rimskoga. Nikada dosta opreza da ljudski sudovi ne povrijede Pravdu i Istinu, a kamoli ljubav!

Zato smo i mi u ovo predvečerje sa svim ljudima dobre volje u našoj Domovini  sabrali na molitvu uz kojoj molimo da se ne ponovi sramotni proces, sramotno suđenje nad našim generalima i svim haškim uznicima.

Molimo zajedno  ovdje  pred slikom najveće moćnice i naše zagovornice Čudotvorne Gospe Sinjske da nam od svog sina Isusa Krista krivo osuđenog, mučenog, raspetog i uskrslog, usliši ovu našu molitvu. Zato sa svima vama molim ČUDOTVORNA GOSPE SINJSKA, BUDI IM NA POMOĆI! AMEN!

Fotografije 

 

 

Pretraži sadržaj

Najave

Duhovne vježbe - 2017.

*********

20.-23. lipnja: Šibenik/Sv. Lovre: Proslava Presvetoga Srca Isusova

********

24. lipnja: Svećeničko ređenje u Splitu

*******

23. - 25. lipnja: Vancouver - Mladifest

********

5. srpnja: Imotski - Dan Provincije

Aktualno

FRANJEVAČKI BOGOSLOVI

INTERNET STRANICA


FACEBOOK STRANICA

**********************

Fra Stipica Grgat:

Otpjevni psalmi

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Promo film o Provinciji

Posjetitelji

DanasDanas2387
Ovaj mjesecOvaj mjesec59027
UkupnoUkupno5147486

Online

Trenutno aktivnih Gostiju: 115 

Administrator

franodoljanin@gmail.com