Posjet novaka s Visovca novacima na Trsatu

Već tradicionalno novaci s Visovca (provincija Presvetog Otkupitelja) idu u posjet novacima na Trsatu (provincija sv. Ćirila i Metoda), tako je bilo i ove godine od 6. do 9. ožujka 2012.

6. ožujka – utorak

i osmorica novaka pod vodstvom meštra fra Jure Šimunovića krenuli smo s Visovca u 8 sati prema Trsatu gdje smo stigli u podne. Dočekali su nas trsatski novaci zajedno s meštrom fra Zoranom Bibićem. Zajedno smo u samostanskoj kapelici izmolili Srednji čas i Službu čitanja. Iza ručka bilo je vrijeme odmora do 15 i 30 kada smo izmolili krunicu, a potom krenuli u razgledavanje svetišta, samostanske riznice i kapele zavjetnih darova. U blizini samostana nalazi se župna crkva sv. Jurja podno Trsatske gradine s koje se pruža panoramski pogled na Rijeku. Oduševljeni viđenim krenuli smo u crkvu na Svetu misu u 18 i 30 prije koje je bila pobožnost sv. Antunu. Po običaju smo nakon večere izmolili Povečerje.

7. ožujka – srijeda

Nakon Jutarnje i doručka razgledali smo samostansku knjižnicu u kojoj se nalaze vrijedne knjige i dokumenti među kojima su najvrjednije inkunabule iz 15. st. U 9 sati krenuli smo do grada Rijeke spuštajući se niz Kružićeve stube (oko 560 stepenica). Po dolasku u grad pogledali smo najprije župnu crkvu Uznesenja BDM iz 10. st. U katedrali sv. Vida, koja je prvostolna crkva Riječke nadbiskupije, osobito nas se dojmilo raspelo iz 13. st. s kojeg  je iz boka Kristova, kojeg je kamenom pogodio ljutiti Lončarić, potekla krv. Iz katedrale smo se uputili do kapucinske crkve Gospe Lurdske u sklopu koje se nalazi postulatura koja ove godine broji osam postulanata. U tom je samostanu boravio tri tjedna sv. Leopold Bogdan Mandić, a u kripti je pokopan Sluga Božji fra Ante Josip Tomičić. Nakon ručka na Trsatu uslijedio je rekreacijski dio. Na nogometnom igralištu zaigrali su trsatski novaci, kapucinski postulanti te mi novaci s Visovca. Nakon nogometa i kratkog odmora izmolili smo krunicu, zatim Večernju te slavili Svetu misu u 18 i 30. Nakon večere svi smo zajedno pogledali film Djeca raja (Majid Majidi, 1997.), a u 22 sata izmolili smo Povečerje i krenuli na počinak.

8. ožujka – četvrtak

Nakon Svete mise i doručka u 8 i 30 krenuli smo u Pulu gdje nas je dočekao župnik župe sv. Antuna fra Tomislav Hrstić. Najprije smo razgledali pulsku katedralu Uznesenja BDM, a potom se uputili do braće konventualaca kako bi razgledali crkvu i samostan sv. Franje kojeg je osnovao sv. Ante. U crkvi se nalazi propovjedaonica s koje je propovijedao sv. Bernardin Sijenski. Nakon toga izmolili smo Srednji čas i Službu čitanja u crkvi sv. Ante gdje je župnik fra Tomislav predstavio samostan i župu. Osobito nas je razveselio susret s najstarijim svećenikom u Hrvatskoj fra Berardom Barčićem koji je zakoračio u 103. godinu. Nakon ručka uputili smo se prema Vodnjanu gdje nas je dočekao don Marijan Jelinić župnik župe sv. Blaža. Razgledali smo crkvu sv. Blaža te vrijednu zbirku umjetnina i relikvija u kojoj se nalazi preko tristo relikvija svetaca među kojima su i četiri tijela (tri neraspadnuta). Fotografiranje nije bilo dopušteno. Potom smo se uputili u Bale, gdje smo razgledali crkvu Pohođenja BDM u kojoj je pokopan blaženi Julijan iz Bala. Nakon toga vratili smo se na Trsat gdje smo izmolili Večernju, te prisustvovali klanjanju pred Presvetim Oltarskim Sakramentom.

9. ožujka – petak

Nakon Jutarnje i Svete mise uputili smo se prema Opatiji gdje smo razgledali župnu crkvu sv. Jakova koja je sagrađena na temeljima stare benediktinske opatije. Nakon šetnje kroz Opatiju uputili smo se prema Trsatu odakle smo krenuli natrag na Visovac.