Split: Fra Ante Vučković održao predavanje na Redovničkom tjednu

Na temu Duhovna kretanja u Crkvi danas i posvećeni život u organizaciji Hrvatske konferencije viših redovničkih poglavara i Hrvatske unije viših redovnih poglavarica u dominikanskom samostanu u Splitu 24. rujna započeo je 26. redovnički tjedan. Provincijal Hrvatske dominikanske provincije Anto Gavrić, u ime HKVRP, i s. Ružica Balić, u ime HUVRP, otvarajući ovogodišnji Tjedan u Splitu na početku su pozdravili mons. Marina Barišića, splitsko-makarskog nadbiskupa i metropolita, sve provincijale i provincijalke, fra Petra Lubinu, pročelnika za redovnike i redovnice te sve prisutne redovnike i redovnice.  Sve prisutne pozdravio je i p. Luka Prcela, prior samostana.

Mons. Marin Barišić, u svom pozdravu, istaknuo je zahvalnost redovnicima  i redovnicama za svjedočenje u Splitsko-makarskoj nadbiskupiji te dodao kako su oni veliko bogatstvo za doprinos evangelizaciji kulture i naroda. O. Nadbiskup je zatim, koristeći riječi sv. Leona Velikog 'Kršćanine, upoznaj svoje dostojanstvo', rekao da vjeruje kako nam Gospodin danas želi reći da upoznamo svoje dostojanstvo jer život u zavjetima je veliko dostojanstvo i čast. Otkriti to dostojanstvo znači zaživjeti milosrdnu ljubav Božju i posvjedočiti u ovom promjenjivom vremenu, vremenu relativizma i identiferizma, vremenu u kojem se sve mijenja i ništa nije stalno. U takvom svijetu je potrebno biti znak nade i stalne ljubavi. Otkriti to dostojanstvo može se živeći u dijalogu s Riječju Božjom jer nam ona daje svjetlo i snagu, ljepotu i bogatstvo vjere. Mons. Marin Barišić, citirajući papu Benedikta XVI., rekao da 'onaj tko dopusti Kristu da uđe u njegov život, apsolutno ništa ne gubi što je značajno za život jer Krist ništa ne oduzima nego daje'. To je bila ujedno i želja i molitva za sve sudionike Redovničkog tjedna da otkriju dostojanstvo i čast svoga poziva, završio je o. nadbiskup.

Prvo predavanje održao je p. Mijo Nikić, profesor na Filozofskom fakultetu Družbe Isusove, na temu: Svjedočiti i naviještati istinske vrijednosti u svijetu diktature relativizma: psihološko duhovni pristup, u kojem je iznio najprije analizu postmodernog društva i glavne karakteristike psihološke učinke diktature relativizma.

Diktatura relativizna stvara izgubljenost ili dezorijentiranost na tri područja: na religioznom području, na području ljudske seksualnosti i radi konformizma i odbacivanja Božjeg autoriteta.

Predavač je istaknuo sedam autentičnih vrijednosti koje trebaju današnji redovnici živjeti i svjedočiti:

  1. istinska sloboda,
  2. čistoća srca,
  3. autentična ljubav,
  4. solidarnost u siromasima i patnicima,
  5. poslušnost volji Božjoj,
  6. ljepota kraljevstva Božjage, i
  7. radosno naviještanje kršćanske nade.

Današnji redovnici i redovnice moraju biti autentični svjedoci, svojevrsni mistici, ako žele biti uvjerljivi u svome svjedočenju i naviještanju Kraljevstva Božjega i istinskih trajnih vrijednosti. Stoga, redovnik danas mora biti DUKAT, tj. duhovan, kreativan i temeljit - zaključio je predavač.

Nakon predavanja bila je diskusija, a zatim mogućnost za osobnu ispovijed te euharistijsko slavlje koje je predvodio don Ivan Čubelić, generalni vikar Splitsko-makarske nadbiskupije.

Galerija slika (1)

.

Petak, 24. rujna - poslije podne

Na temu Redovnici između sekularizacije i crkvenih pokreta predavanje je održao dr. fra Ante Vučković, profesor na KBF-u u Splitu. U predavanju je istaknuo tri fenomena. Prvi fenomen je sekularni svijet (sekularizacija). Taj fenomen možemo prepoznati na temelju tri obilježja: a) društvo živi i ponaša se kao da Boga nema; b) religiozna praksa se smanjuje (sve manje ima onih koji žive praktičnu vjeru); i c) religiozna zajednica prisiljena je vidjeti sebe uz bok drugih zajednica.

Drugi fenomen je redovništvo. Redovništvo nije nastalo kao odgovor na sekularizaciju. Redovništvo je odgovor na površni kršćanski način života i ono pokazuje da se može dublje, radikalije, ozbiljnije živjeti Evanđelje. Međutim, problem je redovničkih zajednica manjak zvanja što kod nekih zajednica rađa osjećaj krivnje. Važno je napomenuti da nije redovništvo krivo za manjak zvanja nego se iz sekulariziranog svijeta teško opredjeljuju za redovništvo.

Treći fenomen jesu crkveni pokreti. Predavač je spomenuo dva: neokatekumenski i karizmatski pokret koji su djeca ovoga vremena. Pokreti su odgovor na stanje svijeta koji traži Boga. I jedan i drugi pokret su bliži svijetu.

Predavač je zatim naveo dva podfenomena: Spoj ekularizacije i redovništva te, drugi, spoj redovništva i crkvenih pokreta. Što se događa kad se spoje sekularizacija i redovništvo, tj. kad sekularizacija uđe u redovnički život? Redovnici žive prema rasporedu sekularnog svijeta (npr. usklađivanje radnog vremena), svoje zavjete uređuju prema sekularnom ključu (siromaštvo i poslušnost), nastoje biti shvatljivi u svijetu i uzimaju vrednote svijeta, prilagođavaju se svijetu tehnike.

Drugi podfenomen jest spoj redovništva i crkvenih pokreta. Taj spoj može biti ljekovit za redovnike i redovnice jer su prisiljeni sebe reflektirati u odnosu na redovnički život. Iskustvo redovničkog života i iskustvo crkvenog pokreta može dovesti do obraćenja.

Središte nije ni redovnički život ni crkveni pokret nego Evanđelje. Svijet, iako sve više postaje sekularan, s druge strane, svijet ostaje gladan Boga. Ljudima je možda lakše pronaći odgovor na glad prema Bogu u pokretima nego u redovničkom životu jer pokreti pokušavaju donijeti Evanđelje u svijet (u micro-svijet, obitelj), a redovnici se više bave organizacijom života. Crkveni pokreti govore jezikom sekularnog svijeta koji ističe autentičnost – kako ispuniti svoj život. Govoreći o autentičnosti predavač je koristio Platonov 'Mit o pećini', Augustinovo traženje Boga u nutrini uz njegovu pomoć, Decartesov pokušaj traženja istine bez Boga te Heideggerovu misao o autentičnosti koju on mjeri smrtnošću.

Pitanje koje se proteže iz svega rečenog jest 'kako pomoći onima koji su zainteresirani za Evanđelje?' Teško je dati odgovor na to pitanje jer redovništvo i crkveni pokreti nisu suparnici. S jedne strane, crkveni pokreti su ispunjeni oduševljenjem i poletom, a s druge strane redovištvo karakterizira iskustvo i zrelost. Predavač je, na kraju, naglasio nekoliko napomena kao odgovor na postavljeno pitanje: ljubiti Boga iznad svega; ljubiti svijet ('Bog je tako ljubio svijet' – kaže sv. Ivan); ljubiti ljepotu svijeta te razumijeti krhkost svijeta.

Nakon predavanja bila je diskusija. Ovaj prvi dan završio je molitvom Večernje u crkvi.

Galerija slika (2)

 

 

Pretraži sadržaj

Najave

27.-29. listopada: Stuttgart - VI. susret hrvatskih studenata iz Njemačke

*********

5. – 19. studenoga: 'Dani socijalne zauzetosti'

*********

11. studenoga: Split - Humanitarni koncert 'Najmanjima od najmanjih'

*********

Duhovne vježbe - 2017.

*********

Aktualno

FRANJEVAČKI BOGOSLOVI

INTERNET STRANICA


FACEBOOK STRANICA

**********************

Fra Stipica Grgat:

Otpjevni psalmi

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Promo film o Provinciji

Posjetitelji

DanasDanas2475
Ovaj mjesecOvaj mjesec51836
UkupnoUkupno5423306

Online

Trenutno aktivnih Gostiju: 87 

Administrator

franodoljanin@gmail.com