Marija zaštitnica vjere

Vjera u Boga koji ne može prevariti niti prevaren biti i prihvaćanje njegova spasonosnog plana spasenja glavno je obilježje Kristovih učenika. Zbog toga su prvi kršćani sebe nazivali imenom: Oni koji vjeruju (Dj 2, 44). Jednostavnije rečeno: Vjernici. Po tome su se svrstavali u sljedbenike Abrahama, oca svih koji vjeruju (Rim 4,11), a za uzore uzimali velikane Staroga zavjeta koji su živjeli i umirali u vjeri (Heb 11). Upravo takvu vjeru Krist Gospodin, po svojoj smrti, privodi k  savršenstvu (Heb 12,2). Pristankom da bude službenica Božjega nauma u utjelovljenju Sina Božjega i sudjelovanjem u Isusovu ostvarenju Božje volje sve do uskrsnuća i silaska Duha Svetoga, Marija je očitovala čvrstu i postojanu vjeru i tako postala uzor i zaštitnica vjere. Ona je taj dar Božji razvijala i rasla u vjeri razmišljajući o svemu u svome srcu. Misni obrasci pod naslovom Blažena Djevica Marija zaštitnica vjere upravo to razrađuju i potiču na nasljedovanje.

 

Odražava najveće istine vjere

Razmišljajući o mjestu i ulozi Blažene Djevice Marije u otajstvu Krista i Crkve, Drugi vatikanski sabor sažima te misli u 8. pogl. dogmatske konstitucije o Crkvi, gdje naglašava:  Po svom tijesnom sudjelovanju u povijesti spasenja, Marija u sebi na neki način sjedinjuje i odražava najveće istine vjere (LG 65). Te su misli našle svoje mjesto u misnim obrascima što su svrstani u “Zbirku misa o BDM”, br. 35, pod gore navedenim naslovom.

Tako se već u jednoj od dvije predložene ulazne pjesme obraćamo Mariji, slavnoj Kristovoj roditeljici, koja je Sina vjerujući primila, a kad je za nas umro, vjerovala da će uskrsnuti te postala obrana vjeri Crkve. Time se svrstala među siromahe Božje koji vjeruju Bogu i njegovim glasnicima, a ne kao samodostatni farizeji koji su besplodno mudrovali o Bogu i njegovim planovima. Isus je molio za dar vjere svojih učenika, posebno sv. Petra. Ali su i učenici, okupljeni oko Marije nakon Isusove muke i smrti, molili za taj dar. Događaj muke Isusove za njih je bila velika kušnja i sablazan (Mt 26, 31-33). Tek kad su, nakon mnogo oklijevanja u vrijeme Isusovih ukazanja, povjerovali u njegovo uskrsnuće, vjera postaje njihova pokretačka snaga za neustrašivo svjedočenje svega što je Isus govorio i činio (Dj 10, 39). A do toga su došli potpomognuti Božjim Duhom za čiji su se silazak pripremali u molitvi zajedno okupljeni oko Marije. Upravo će im ponizna i ustrajna molitva otvoriti sve blago mudrosti i znanja (Kol 2,3) i dati potrebnu snagu da to i životom očituju.

Zbog toga se i mi obraćamo Bogu u zbornoj molitvi ove mise da po Marijinu zagovoru budemo jaki u vjeri, čvrsti u nadi, postojani u ljubavi. Ista se molba ponavlja i u darovnoj molitvi. Marijin pristanak da sudjeluje u spasonosnom utjelovljenju vječne Riječi Božje savršen je uzorak osmišljenja i snage čovjekove suradnje u spasonosnom naumu Božjem. To je jeka glasovite Augustinove misli da je Marija začela Vječnu Božju Riječ najprije u pameti a tek onda u tijelu. Djevičanski porod očituje da je Krist pravi Bog i pravi čovjek a Marijin život djevice, supruge i majke obrise Crkve i njezina otajstvena života i djelovanja. 

 

Podržava vjeru djece

Kao što se Marija zauzimala za potrebne u vrijeme svadbe u Kani Galilejskoj i aktivno sudjelovala u okupljanju prvih Isusovih učenika u tjeskobnom vremenu rasta vjere od Isusove smrti i uskrsnuća do silaska Duha Svetoga, tako ona nastavlja majčinsku brigu podržavanja vjere članova Crkve koji su i njezina duhovna djeca jer su otajstvena braća i sestre Kristovi. Zanimljivo je da konstitucija “Svjetlo naroda” ne govori da se Marija svojom majčinskom ljubavlju brine za svoju djecu, nego da se ona brine za braću svoga Sina. Time je narav Marijina materinstva prema nama izjednačena naravi Kristova bratstva prema nama.

Marijino uznesenje u nebesku slavu znak je buduće proslave svakoga vjernika. Ona koja boravi u nebeskoj slavi na nebesima, skriveno djeluje i u živućim dijelovima Crkve na Zemlji pokazujući pravi put istine i potičući da se njime ide. I dalje odjekuju njezine poticajne riječi slugama za vrijeme svadbe u Kani: Učinite sve što vam reče moj Sin. To je vječni program pravoga Kristova vjernika. Upravo u tome Marija slavna po porodu sja kao nada vjernicima i obrana vjere (predsl.). 

 

Uništava krivovjerje

Naličje pravoga vjernika obilježeno je krivovjerjem kojega su iskušenja osjetili svi pravi vjernici. Sačuvati primljeni polog vjere predstavlja ozbiljan zadatak i za njega se treba ozbiljno zauzimati, moliti, preispitivati i korigirati. U tom vjerničkom hodu kršćani su od davnine u Mariji gledali uzor i pomoćnicu. Zbog toga je glasoviti i drevni hvalospjev Presvetoj Bogorodici istočnih kršćana, tzv. Akatistos, između ostaloga, zaziva: Raduj se, grome koji zastrašuješ neprijatelja i zbog toga jer je svojim porodom uništila onoga koji uništava dušu. A predslovlje misnog obrasca pod gore navedenim naslovom hvali Boga zbog dara svete Bogorodice koja sja kao nada vjernicima i obrana vjere. 

Misne molitve u predloženu obrascu stalno ističu vjeru i potrebu molitve da budemo postojani u vjeri (darovna), da budemo jaki u vjeri (zborna), ali i da slijedimo zapovijedi vjere na zemlji (popričesna). U tom svjetlu promatramo i opomenu otaca Drugoga vatikanskog sabora: Neka se vjernici sjete da se prava pobožnost ne sastoji ni u neplodnu i prolaznu osjećaju, niti u nekoj ispraznoj lakovjernosti nego da proistječe iz prave vjere koja nas vodi do priznavanja uzvišenosti Majke Božje i potiče na sinovsku ljubav prema svojoj Majci kao i na nasljedovanje njezinih kreposti (LG 67). Uz takvu se pobožnost , s pravom, možemo pouzdati u obranu Blažene Djevice i slijedeći zapovijedi vjere na zemlji, zaslužimo stići gledanju Božje slave na nebesima (poprič.).

 

 

Pretraži sadržaj

Aktualno

KAPITUL UNDER TEN


FRANJEVAČKI BOGOSLOVI

INTERNET STRANICA


FACEBOOK STRANICA

**********************

Fra Stipica Grgat:

Otpjevni psalmi

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Promo film o Provinciji

Posjetitelji

DanasDanas199
Ovaj mjesecOvaj mjesec65159
UkupnoUkupno7054890

Online

Trenutno aktivnih Gostiju: 71